slownik

 

Untitled 1

jadlospis

malygosc

 

logo tecza

 

facebook like logo 1

 

 

 

0596715
Dzisiaj
Wczoraj
Ten Tydzień
Poprz. tydzien
Ten miesiąc
Poprz. miesiąc
Razem
391
585
4971
588301
11157
14907
596715

Your IP: 3.237.200.21
2020-09-20 19:55

 

IMG 5115Integracja sensoryczna to proces neurologiczny zachodzący w mózgu. Zaczyna się on już w okresie prenatalnym i towarzyszy nam przez całe życie. Każdy z nas ma inny profil sensoryczny, np. niektórzy lubią kręcić się na karuzeli, a inni jej unikają. Wśród naszych uczniów są tacy, którzy potrzebują wyciszenia np. bawią się piaskiem kinetycznym, inni są poszukiwaczami wrażeń i nie straszne są im są kłujące dyski czy piłki z kolcami.

 

Teoria integracji sensorycznej opiera się na kilku założeniach

-Plastyczności neuronalnej, czyli zdolności mózgu do zmian i modyfikacji. Dokonuje się przez całe życie, ale znacznie większa jest u młodszych dzieci.

-Sekwencyjnym rozwoju procesów integracji sensorycznej. Złożone kompleksowe zachowania rozwijają się w oparciu o bardziej podstawowe, wcześniej wykształcone.

-Każde dziecko ma w sobie wewnętrzny pęd do rozwoju

do dostarczania sobie bodźców, których im brakuje..

Nasi uczniowie doskonale pokazali , na co ich  ich układ sensoryczny  ma zapotrzebowanie. Jedni przebiegali po dyskach sensorycznych z uśmiechem na ustach, inni delikatnie wchodzili na pierwszy i wyrażali opinie, że ich to kłuje, boli.

W naszej szkole pamiętamy, że najważniejszymi systemami sensorycznymi są system przedsionkowy, proprioceptywny i dotykowy.

Ich prawidłowe funkcjonowanie wpływa na pracę pozostałych zmysłów, przyczynia się do rozwoju napięcia mięśniowego, koordynacji ruchowej, reakcji równoważnych, ruchów oczu, świadomości ciała, koncentracji.. Mamy nadzieję, że po przerwie sensorycznej  „mózgi”  naszych uczniów lepiej przyswajały wiedzę z różnych przedmiotów np. z. matematyki czy przyrody.

 



© TUR PROJECT s.c.